Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Reklámtörvény képes leírás - Reklám, Reklámügynökség.tlap.hu
részletek »

Reklámtörvény - Reklám, Reklámügynökség.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: reklam.tlap.hu » Reklámtörvény
Keresés
Találatok száma - 4 db
Életszerűbb reklámszabályok

Életszerűbb reklámszabályok

Szakmai összefogás eredményeként a jogalkotó módosította a reklámtörvény legéletszerűtlenebb rendelkezéseit. A változás érinti többekközött a direkt marketing és a tilalmazott kereskedelmi gyakorlat szabályait. A legnagyobb piaci szereplők közös tiltakozásának hatására kivették az új reklámtörvény direkt marketing lehetőségeit rendező szabályokból a hozzájáruló nyilatkozat kötelező elemei közül a lakcímet, mely így egy jóval életszerűbb szabályozást eredményez. Egyúttal változtattak egy tilalmazott kereskedelmi gyakorlat megfogalmazásán is.

Módosult a reklámtörvény

Módosult a reklámtörvény

Az eredeti elképzelésekhez képest enyhébb lett a dohánytermékek reklámozásának tilalma, és korlátok közzé került a direkt marketing alkalmazása a parlament által hétfőn elfogadott új reklámtörvényben. Az új törvény 'A gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól' címet viseli. A szabályok csak a gazdasági reklámtevékenységre, szponzorálásra, valamint az ezekre alkalmazott magatartási kódexekre vonatkoznak, tehát a politikai és társadalmi célú reklámok nem tartoznak a körbe. Ugyanakkor a gazdasági reklám körében is megengedi, hogy törvény - vagy annak felhatalmazása alapján rendelet - egyes áruk reklámjára, illetve egyes kommunikációs eszközökben való közzétételre speciális szabályokat állapítson meg.

Reklámtörvény a gyakorlatban

Reklámtörvény a gyakorlatban

Egy DM küldeménynek átlagosan 7 másodperce van, hogy felkeltse olvasója figyelmét, vagy a kukában végezze. Ha szerencsések a grafikai megoldások, a címzett figyelme megmarad, és további 11-13 másodperc alatt elgondolkozik azon, hogy végigolvassa-e a küldeményt. Szoros a küzdelem az olvasó figyelméért, egy jól elhelyezett kép, vagy jól eltalált mondatszerkezet jelenti a mindent vagy a semmit. Használjuk ki minél jobban ezt a 7 másodpercet, ráadásul a nyáron alkalmazásba lépő reklámtörvénynek megfelelően. Ebben nyújt segítséget az mfor.hu konferenciája. Az Országgyűlés 2008 júniusában elfogadta a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvényt. Az új reklámtörvény 2008. szeptember 1-jén hatályba lépett, egyes, a direkt marketing célú adatkezelésekre vonatkozó szabályait 2009. június 1-től kell majd alkalmazni. A törvény több olyan változtatást is tartalmaz, melyek komoly hatással lehetnek a DM marketing tevékenységet űző cégek gyakorlatára. Például az új törvény hozzájáruláshoz köti a marketing célú megkeresések többségét, ami új módszerek alkalmazására kényszeríti a szakmát.

Személyes adatokkal való jogtalan kereskedelem

Személyes adatokkal való jogtalan kereskedelem

Augusztustól büntethető a személyes adatokkal való jogtalan kereskedelem Jóri András adatvédelmi biztos kezdeményezésére a Büntető Törvénykönyv augusztus 10-től hatályba lépő módosításának értelmében a jogtalan haszonszerzési célból való adatkezelés bűncselekménynek minősül. A törvénymódosítással lehetővé válik a felelősségre vonás azon esetekben, amikor az internetes postafiókon keresztül kéretlen üzenetekben (spamekben) kínálnak megvételre jogtalanul összeállított email címeket, elérhetőségeket, személyes adatokat tartalmazó adatbázisokat a küldők.

Tuti menü